MY ONE LOVE : PART 19

Vi kom fram till sjukhuset och frågade efter Olivia Burrows.
-  Våning 3 rum 567 sa hon och vi skyndade oss till hissen. Den kom direkt och vi skyndade oss mot rummet när hissen kommit upp. Vi hittade rummet och öppnade och nöär jag fick se henne. Brast jag ut i tårar.



ignorera att de står caitlin beadles..
PAYTONS PERSPEKTIV
- Olivia ! sa jag högt och rusade fram mot där hon låg. I koma. En doktor kom in.
- Herregud.. sa Caitlin och fällde en tår. Vad har hänt?  frågade hon sedan.
- Det verkar som att hon har blivit påkörd. Hennes ena lunga är punkad så hon kan inte andas utan hjälp. Tre revben är brutna . Armen och ena benet också.. sa doktorn och nu grät jag ennu mer.
- K..ommer hon klara sig ? fick jag fram mellan tårarna.
- Det är ungefär 10% chans att hon klarar sig, men hon kämpar det märks. sa han och jag stirrade på honom. Caitlin hade börjat gråta ennu mer och jag också. Jag som nu satt på golvet kröp fram och satte mig brevid Caitlin som också satt på golvet. Vi höll om varandra och grät , och grät. Men det är inte konstigt för min lillasyster kanske dör ! 


Plötsligt öppnades dörren och Sandi kom in med Christian bakom sig. Dom såg henne och Christian bara stirrade och gick sen ut. Med ansiktet i händerna. Sandi såg så chockad ut att jag blev orolig för henne.
- Men lilla vän , sa hon och satte sig på knä brevid där Olivia låg. Hon tog Olivias hand och pussade den. Vi ber för dig älskling. sa hon sedan och satte sig brevid oss.

- Vi ber, sa Caitlin och vi tog varandras händer. Du borde göra det Payton. Jag nickade som svar.
- Kära Gud. Min syster kanske dör snart. Vet du inte att hon kommer till dig förr eller senare? Men jag behöver henne så mycket mer just nu. Hon älskar ju livet. Hon vill börja rida med Caitlin, få massa söta barn och gifta sig när hon blir stor. Det är väll fullt på himlens gator, så varför behöver du henne nu ? Hon är ju alldeles för ung. Snälla gud, låt henne leva. Jag vet att när du bestämt dig så kan vi inte göra något. Men hon är min ängel, min älskade syster. Amen. bad jag och Caitlin och Sandi sa Amen med mig.

- Det var väldigt fint sagt Payton , sa Sandi och kramade om mig. Vi låter henne vara ensam en stund med Oliva, sa hon sedan och tog med Caitlin ut.
- Oliva. Du är ju så jäkla stark, du måste klara det. Vad skulle jag göra utan dig ? Då kan jag ju inte leva. Visst vi bråkar ofta men jag älskar dig så jävla mycket. Så otroligt mycket. Du förstår ju inte. sa jag och börja grina.
- Sj..ung f.. mi.. viskade hon och man hörde hur hes hon var. Hon hade vaknat ! tänkte jag och log lite smått. Jag pussade henne i pannan och började sjunga.

It’s amazing how you can speak right to my heart
Without saying a word you can light up the dark
Try as I may I could never explain
What I hear when you don’t say a thing

The smile on your face lets me know that you need me
There’s a truth in your eyes sayin’ you’ll never leave me
The touch of your hand says you’ll catch me if ever I fall
You say it best when you say nothing at all

Jag sjöng men slutade efter refrängen, jag kunde inte. Dörren öppnades och in kom Justin.
- Kom hit, sa han och öppnade armarna. Jag sprang och kände hans famn. Plötsligt började det pipa från maskinen.


KOMMENTERA

 when you say nothing at all.

Kommentarer
Postat av: Anonym

asbra

2011-02-26 @ 11:21:35
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeer !!!!

2011-02-26 @ 12:54:00
Postat av: Julia

- And we Pray :(

2011-02-26 @ 13:12:38
Postat av: Anonym

Neej vad händer?, meeera innan jag dööööööööööör ;);););)



Please dont die, because if you die I cry :(

2011-02-26 @ 16:06:49
Postat av: Madelene

Men neeej! :'''( Jag sitter ju här och grinar nu ju! Hon kan ju inte bara dö! :''''(



Prayin to God for a miracle

2011-02-26 @ 17:01:56
URL: http://madelenemoren.blogg.se/
Postat av: Madde

Blogga!

Meeeeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-02-28 @ 00:51:55
Postat av: MALIN - NOVELL, MODE, MUSIK & MITT LIV

Okej! :) Har lagt till dig nu!

2011-02-28 @ 09:01:18
URL: http://modeapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback