MY ONE LOVE : PART 13

- Payton! Du behöver inte sola. ropade Caitlin 
- Nä ja vet men det är skönt . ropade jag tillbaka och Caitlin kom och la sig brevid.
- Justin undrade en sak. började hon.

________________________________________________________________________________________________
- Jaha ? sa jag och vände mig mot henne.
- Ah, han undrade om du skulle kunna gå in i köket för att han skulle säga en sak. Jag gav henne en konstig blick med hon bara nickade.
- Jaha .. sa jag och ställde mig upp för att gå mot köket. Jag gick dit tyst och msn hörde hur någon gjorde high five med en annan. Jag vände mig om och såg Ryans hand åka ner samtidigt som Justins han också gjorde det. Det var ju wierd, tänkte jag men gick endå dit.

Jag satte mig på en av barstolarna och Justin kom och satte sig brevid mig.
- Vad ville du ? frågade jag och kollade in i hans ögon.
- Jo , du har ju nyss gjort slut med Christian så du kommer antagligen inte vilja men .. Vill du gå ut med mig?
- Vadå som på en date ?
- Jo jag tänkte det.
JUSTINS PERSPEKTIV
Hon tänkte rätt längde och jag blev riktigt orolig. Tänk om hon säger nej, vad ska jag säga då?
- Självklart Bieber. sa hon och log. Jag brast ut i ett stort leende och kramade om henne.
- Jag hämtar upp dig kväll klockan sju ?
- Okej, sa hon och log . Det leendet var så vackert. Hela hon var vacker. Jag föredrog brunetter annars, men hon var så vacker.
- Vi kanske ska gå till dom andra? frågade hon sen och jag nickade. Vi gick ut och hon gick till Caitlin och jag till killarna.
- Vad sa hon? frågade Chaz och Ryan.
- Hon ville, sa jag nonchalant och dom gav mig highfives. Man hörde hur tjejerna fnittrade och kollade mot mig.

När jag kom hem vid 6 så dushade jag och blåste håret.Sedan bytte jag om till en ljusblå, nästan grå "kofta" , jeans och en vit tshirt. Jag satte på mig mina vita supras och gick sen till bilen och åkte mot Payton.

 
Justins kläder.
PAYTONS PERSPEKTIV
När jag kom hem sprang jag upp till badrummet och gick in i dushen. Jag tog shampoo och balsam och tog in det i håret. Inte på samma gång såklart. När jag dushat klart så tog jag en handduk runt om mig och gick sen för att hämta underkläder. Jag tog på mig dom och blåste sedan håret torrt. Jag satte på plattången och hämtade min necesär medans den värmdes. Jag drog på mascara på ögonfransarna och satte på lite jordgubbssmakande rosa läppglans. Sedan plattade jag håret. Jag drog på mig den blåa klänningen , ett par svarta klackskor med nitar och en dragkedja och ett silvrigt armband.


Plötsligt så plingade det på dörren och jag for ner. Mamma skulle precis öppna dörren när jag kom före. Jag öppnade och där stog han finare en någonsin.
- Wow, gud vad fin du är. sa han och kollade in mig.
- Kanske lite för finklätt. sa jag och log försiktigt.
- Absolut inte, perfekt. sa han och log. Han tog min hand och jag fick en konstig känsla i magen. Vi satte oss i hans bil och han började köra. Han stannade utanför en resturang . Vi gick in och satte oss.
- Oh shit, du skojar med mig, sa jag surt.

KOMMENTERA


Kommentarer
Postat av: Johanna

Super duper bra!!!:D

2011-02-17 @ 22:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback