MOMENT 4 LIFE : PART 13

- Så vad ska ni göra ikväll då ? Det är ju Thanksgiving och allt. frågade Chaz mig och Ryan. Justin och Courtney babbla ju på.
- Någon kommer över på middag , sa jag och log.
- Jag ska på middag och någon , du ?, sa Ryan
- Samma som Ryan... sa Chaz och sedan snackade vi ennu mer.


outfit, men inte skaen i håret :P.

När klockan närmade sig fem så drog vi oss hemåt. Courtney var överlycklig att hon fått en autograf på hennes mobil, notebook, Ipad osv. Nästan allt hon hade i sin väska. När hon kom hem till sig så sa vi hejdå, sedan gick jag mot tunnelbanan. Jag orkade verkligen inte gå så lat som jag är. Jag gick ner för trappan och tog upp mitt kort ur plånboken . Jag gick med snabba steg mot maskinen och tröck kortet mot det så spärren öppnades. Jag skyndade mig igenom och gick ner för ennu en trappa. Just då råkade jag gå in i någon.

- Oj förlåt ! sa jag och kollade upp mot personen. Hon såg ganska bekant ut på nägot sätt.
- Nej, förlåt ska jag säga, sa hon och granskade mig. Jag klämde fram ett leendé och fortsatte gå ner, men kvinnan stoppade mig.
- Ta mitt kort, jag har provspelning för min nya film kom dit, sa hon och räckte fram kortet. Jag kollade chockat på henne men tog emot kortet endå. Jag gick sedan utan att hon stoppade mig och jag han precis med tåget.

Jag satte mig på första lediga plats och kollade på kortet hon gav mig. Lisi Harrison. Hon skrev ju böcker ? Courtneys favroit böcker tror jag. Måste fråga henne vilka böcker hon skrivit.

När jag kom hem så bytte jag snabbt om till en vit tröja och en blå midjehög kjol. Jag släppte ur håret ur bollen och det landade över mina axlar i små vågor. Jag drog på några armband och drog en hand genom håret. Jag gick sedan in i mitt badrum och sminkade mig ganska lätt. Jag hade ju lite smink från imorse men jag fyllde på det med lite rouge och mer mascara.

När jag gick ur badrummet så hörde jag hur det plingade på dörren. Jag ställde mig i trappan och kollade när pappa öppnade dörren. In kom Pattie och Justin , samt Ryan, Chaz och doms föräldrar ? Wait what ?! Jag gick ner för trappan och fick alla blickar på mig.

- Där är hon ju! sa pappa och lät stolt. Jag log lite och ställde mig brevid honom när jag hade kommit ner. Jag hälsade på alla och sedan satte vi oss till bords. Förrätten var någon slags lätt sallad som Pattie hade gjort, riktigt god faktiskt. Pappa hade lagat kalkon och sötpotatis med någon slags sås till varmrätt. Efterrätten hade Chaz's mamma gjort. En kolapaj tror jag det var ?

Efter maten så satt dom vuxna med en varsitt glas med vin och pratade gamla minnen. Inte visste jag att min pappa och Pattie gick i samma high school .
- Aye grabbar, ska vi gå upp ? frågade jag dom när jag blev uttråkad. Dom nickade och vi gick upp till mitt rum. Jag öppnade dörren och gick in. Jag vände mig om för att se killarnas reaktion.
- Inte alls tjejigt ju, sa Justin sarkastiskt och kollade runt.
- Absolut inte rosa heller, sa Chaz efter honom.
- Jag tror att du är en killle nu Alexis.  Jag skrattade åt doms rektioner och satte mig i min ROSA säng. Jag slog på tvn och slog på dvdn.
- Chaz! Sätt i någon film. sa jag och lutade mig bakåt.
- Vilken ? frågade han och jag röck på axlarna. Han vinkade dit alla killar så alla tre valde film. Killarna hade valt en film och då kom Chaz och la sig på min ena sida och Ryan på den andra.
- Jag då ? frågade Justin surt .
- Ligg bakom mig då, sa jag glatt och jag satte mig upp. Justin la sig bakom mig och jag la mig mellan hans ben ( misstolka inte asså ) . När killarna fipplat klart me kontrollen såg jag att dom hade valt Mean Girls 2, haha töntar. Juste det fick mig att tänka på den där kvinnan med auditon saken. 

- Pausa ! sa jag högt och sprang för att leta min mobil. När jag hittat den lettade jag upp Courtneys nummer och ringde. Efter fyra signaler svarade hon. 
- Vad vill du ? Pappa är sur för att jag svara, haha . Nejmen va vill du ? sa hon först surt men lät sedan glad. 
- Förlåt ! Men Lisi Harrison , visst skriver hon dina favoritböcker ? frågade jag Courtney. 
- Att hon gör ! The Clique är bäst ! Hurså ?
- För hon vill att jag ska på auditon till filmen.
- Fan vad kul ! Men måste lägga på vi hörs. sa hon och sedan hörde jag bara massa pip.

När ja la mig i Justins famn så stirrade alla killar på mig.
- Ska du va med i en film ? frågade Ryan och kollade mot mig.
- Nej, bara kanske.

KOMMENTERA ! 
Ganska lång huh ? Har värsta bästa idén till dom tre kommande delarna :) Ni vet att hon jag tänkte att Alexis skulle se ut som är Samantha Boscarino(bild högst upp i parten) från filmen The Clique ? Så ja tänkte lite och kom på en idé om filmen :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

meeeer ! :)

2011-04-09 @ 12:47:20
Postat av: sofia

jättebra! :D

2011-04-09 @ 12:59:10
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeer! :D

2011-04-09 @ 15:16:26
Postat av: Julia

awesome!!! :d

2011-04-09 @ 15:49:18
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

Hihi älskar novvellen och du kan alltid skriva så långa som du skrev nu? ;)<33

2011-04-09 @ 15:50:14
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera! biebesdream.blogg.se värt!

2011-04-09 @ 16:21:01
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jättebra!:)

2011-04-09 @ 16:23:44
URL: http://myownstoryss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback