MOMENT 4 LIFE : PART 14

När ja la mig i Justins famn så stirrade alla killar på mig.
- Ska du va med i en film ? frågade Ryan och kollade mot mig.
- Nej, bara kanske.

När jag vaknade nästa dag kom jag på att det var audition dagen. Jag sneglade mot klockan som visade 11:36 . När jag hade snackat med Lisi igår så sa hon att det började vid 12:00. Shit, tänkte jag och sprang mot badrummet. Jag dushade snabbt och blåste sen håret. Jag sket i att platta håret utan lät mina vågor vara kvar. Jag gick mot köket och tog ett äpple , sedan tog jag på mina Dr.Martens och min jacka, sen gick jag ut.

När jag kom fram till det stora huset där auditionsarna skulle vara så blev jag chockad. Det stog hundratals som väntade på att få komma in. Jag ställde mig i kön och efter kanske 30 sekunder så var det typ dubbelt så många bakom mig. Jag behöll lungnet och andades ut och in lungt. Efter kanske fem minuter så släppte dom in oss i skyskrapan. Alla fick en varsin nummerlapp, som på American Idol . Jag satte mig på en stol och första tjejen blev uppropad. Hon såg jätte glad ut när hon gick in. Men jätteledsen när hon gick ut. Stackaren asså..

- 79563 ! ropade en tjej och jag kollade ner på min tröja. Det var mitt nummer. Efter en timmas väntan var dte min tur. Shit.. Alla andra tjejer hade ju tränat på det här i veckor. Manuset alltså.. Jag fick reda på det igår. När jag kom in i rummet satt Tyra Banks, Lisi Harrison och någon snubbe bakom ett bord.

- Hej och välkommen, sa Tyra och log.
- Hej, sa jag och log tillbaka.
- Jo det var ju du som jag gick in i igår eller hur ? frågade Lisi mig och jag nickade. Iallafall vi tänkte att du skulle köra rollen Alicia nu, sa hon sedan och jag fick mitt manus. Jag läste och det stog vad jag skulle göra. Jag tänkte leva mig in i rollen så jag gick bak några steg och sedan fram.

- Heeey, sa jag.
- What's up chica ? sa Lisi.
- Heey girl, ooh vintage Ralph Lauren, en nia ! sa Tyra.
- Men du är en tia ! Du ser ah-mazing ut, sa jag sedan och verkligen levde mig in i rollen.

När vi gått egenom den scenen så var jag klar. Dom sa att dom skulle ringa ikväll. Jag gick ner och tog mina saker och gick sedan hem.

Väl hemma så berättade jag för pappa hur det gick och han blev stolt. Jag gav han en kram och gick sedan mot mitt rum. Jag satte mig på sängen och tog fram mobilen. Just som jag skulle spela Angry Birds så ringde mobilen. Okänt Nummer..

- Hej det är Alexis.. sa jag osäkert och väntade på svar.
- Det är Justin.. Vad händer ?
- Var nyss på auditionen som ja berättade om igår, själv då ?
- Kom nyss hem till Atlanta, hann inte träffa dig så mycket.. sa han och lät ganska nere.
- Ja vet men vet du ? Snart jullov, då kan vi träffas ! sa jag hoppfullt och lgo för mig själv.
- Ja det kan vi ! Men jag måste sticka, har en konsert om några timmar, hejdå Lexi . sa han och lät glad.
- Hej då Justin..

KOMMENTERA !

Kommentarer
Postat av: sofia

hoppas hon får rollen :)



jättebra!

2011-04-09 @ 18:20:26
Postat av: Madde

Sjukt bra, meeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-09 @ 19:07:43
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

as bra !

2011-04-09 @ 20:49:43
Postat av: 1

flirt

2011-04-09 @ 20:55:40
Postat av: 2

kram

2011-04-09 @ 20:56:03
Postat av: 3

puss

2011-04-09 @ 20:56:25
Postat av: 4

puss

2011-04-09 @ 20:56:59
Postat av: 6

hångel

2011-04-09 @ 20:57:11
Postat av: Stina

meeer

2011-04-09 @ 21:26:17
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Julia

Awesome :)

2011-04-09 @ 21:53:59
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-09 @ 22:36:03
Postat av: Emma

Awesome! ;)

2011-04-09 @ 23:03:56
URL: http://emmaswag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback